Vlada je na 35. redni seji doloÄila besedilo predloga Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o upravnem sporu in ga pošlje Državnemu
zboru Republike Slovenije v obravnavo. Pripravljene rešitve so
usmerjene k cilju, da s Äim manj spremenjenimi kapacitetami sodnega
sistema poveÄamo uÄinkovitost delovanja in odloÄanja v upravnem sporu –
ob nespremenjenem standardu pravne varnosti. Glavna rešitev je vezana na
spremembo sestave sodišÄa. Po predlagani spremembi bo glavnino
(praviloma enostavnejših) zadev reševal sodnik posameznik, kar
poslediÄno pomeni hitrejše reševanje in obvladovanje pripada.
Pomembnejše in pravno zapletenejše zadeve, ki jih bo še vedno obravnaval
senat, bodo tako lahko prišle hitreje na vrsto. Strankam upravnega
spora bo s tem zagotovljeno uÄinkovito sodno varstvo, hkrati pa se bo
npr. tudi o strateško pomembnih projektih s podroÄja okolja in prostora,
pomembnejših zadevah z vidika varstva Älovekovih pravic in temeljnih
svobošÄin in tudi na drugih podroÄjih zaradi takšne razporeditve
sodnikov lahko odloÄalo hitreje. Drugi sklop predstavljajo procesne
rešitve, ki bodo sodišÄu omogoÄile, da bo od strank zahtevalo veÄjo
skrbnost pri pripravi gradiva in s tem tudi veÄjo koncentracijo sojenja.
Z namenom racionalizacije postopka se uvaja možnost sodišÄa, da stranki
odredi omejitev števila in obsega vlog, in ji doloÄi rok, v katerem
mora pripraviti pisni povzetek bistvenih vprašanj iz vloženih vlog, ter
doloÄi tudi dolžino povzetka. Pri spremembah glede glavne obravnave se s
spremembami doloÄa, kdaj oziroma pod katerimi pogoji lahko sodišÄe
odloÄa na seji, v vseh ostalih primerih pa sodišÄe odloÄa po opravljeni
glavni obravnavi. Predlog zakona dodatno spodbuja stranki k sklepanju
poravnav. Veljavna ureditev poravnav v upravnem sporu se dopolnjuje
tako, da tožena stranka pri odloÄitvi, ali skleniti sodno poravnavo
upošteva, poleg morebitnega posega v javno korist, ki bo nastopil s
sklenitvijo sodne poravnave, tudi vidik stroškov nadaljevanja postopka,
kot tudi vidik trajanja postopka.
