Na veliko soboto ob 12. uri je nadškof Stanislav Zore v ljubljanski
Stolnici blagoslovil velikonoÄne in druge jedi. Obred je spremljalo tudi
precej turistov. Blagoslov jedil je obred ljudske pobožnosti, namenjen
zavedanju Božje dobrote do Äloveka, da bi ta lažje zaÄutil Božjo bližino
in navzoÄnost v vsakdanjem življenju. Prebuja misel in hvaležnost za
milosti, ki izhajajo iz velike noÄi, in nas opozarja na Božjo bližino.
Blagoslov poteka na veliko soboto, navadno pri samostojnem bogoslužnem
opravilu ali med ÄašÄenjem pri Božjem grobu. VelikonoÄne jedi so: kruh,
meso, pirhi in hren. VelikonoÄna jedila v družini ustvarjajo Božje
okolje in so podoba velikonoÄne veÄerje, ki jo je Jezus obhajal s
svojimi uÄenci, ter mašne daritve – velikonoÄne gostije, na katero smo
vsi povabljeni. Blagoslov se zaÄne z besednim bogoslužjem, ki mu sledi
nagovor in prošnje za vse potrebe. Nato je na vrsti blagoslov jedil, ki
so hkrati znamenja z globljo vsebino in simboliko: Kruh je znamenje
Božje dobrote in Älovekovega dela. V zahodni civilizaciji velja kruh za
osnovno Äloveško hrano. Kot znamenje življenja nas spominja na
Kristusove besede o zrnu, ki mora v zemlji umreti, da lahko obrodi sad
(prim. Jn 12,24). To zrno je Kristus, ki je moral skozi trpljenje in
smrt. Jezus je v pušÄavi kruh tudi Äudežno pomnožil. V molitvi duhovnik
prosi, da bi verniki kruh uživali s hvaležnostjo in ga v obhajilu
spoštljivo prejemali. Meso (šunka) je podoba Jezusa Kristusa, pravega
velikonoÄnega Jagnjeta, ki je bilo darovano za naše grehe. Spominja nas
tudi na velikonoÄno jagnje, ki so ga Izraelci uživali v spomin na
rešitev iz
egiptovske sužnosti. K blagoslovu prinesemo pet rdeÄih pirhov, ki
simbolizirajo pet Jezusovih ran, hkrati pa so tudi podoba groba in
simbol vstajenja. V jajcu se namreÄ skriva življenje, ki ob doloÄenih
pogojih zdrobi lupino in pride na dan. Lupina je podoba skal, ki so
zapirale Kristusov grob, a jih je Kristus ob vstajenju odvalil. Korenine
hrena nas spominjajo na tri žeblje, s katerimi je bilo Jezusovo telo
pribito na križ. Ko okušamo njegovo ostrino, se spominjamo, da je
Kristusovo trpljenje cena našega odrešenja. Grenkoba nas spominja na
Kristusovo žejo na križu, ki je bila predvsem žeja po Äloveški in Božji
bližini. Blagoslova se je udeležil tudi naš kolega Janez Platiše.
