
Gorenjski policisti so danes v sodelovanju z medobÄinskim inšpektoratom in redarstvom obÄin Jesenice, Kranjska Gora, Gorje in Žirovnica izvedli poostren nadzor prometa, pri katerem so predvsem ugotavljali prekoraÄitev hitrosti vožnje udeležencev v prometu.
Neprilagojena hitrost je med glavnimi dejavniki prometnih nesreÄ na slovenskih cestah, še zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Tudi v državah Älanicah Evropske unije je najmanj tretjina vseh najhujših prometnih nesreÄ povezana z dejavnikom hitrosti. Pogosto je povezana tudi z nepravilno stranjo in smerjo vožnje, nepravilnim prehitevanjem in neupoštevanjem pravil o prednosti ter s tveganjem udeležbe v prometni nesreÄi, saj imajo vozniki pri visokih hitrostih manj Äasa za ustrezno odzivanje, kar poslediÄno privede do veÄ prometnih nesreÄ.

Policisti in obÄinski redarji so dopoldne na razliÄnih mestih na relaciji od SmokuÄa pri Žirovnici do RateÄ pri Kranjski Gori s stacionarnimi in laserskimi merilniki hitrosti ter s sistemom Provida 2000 izmerili hitrost vožnje veÄ kot 2.200 udeležencev v prometu in ugotovili 57 prekoraÄitev najvišje dovoljene hitrosti vožnje. Najvišja izmerjena hitrost vožnje na cesti v naselju je bila 74 km/h, na cesti izven naselja pa 75 km/h. Še šest voznikov med vožnjo ni uporabljajo varnostnega pasu, eden pa se ni ravnal po rdeÄi luÄi na semaforju. V Äasu poostrenega nadzora policisti na relaciji nadzora niso bili obvešÄeni o nobeni prometni nesreÄi.
Gorenjski policisti so samo letos obravnavali že prek 3.000 prekoraÄitev hitrosti, lani v celem letu 5.729. Neprilagojena hitrost je bila tudi vzrok 121 (109) prometnih nesreÄ, v katerih se je 74 (lani 69) oseb telesno poškodovalo, 10 (11) med njimi huje, trije (0) udeleženci pa so zaradi hudih telesnih poškodb umrli. Prek 600 prekoraÄitev hitrosti vožnje je letos na lokalnih in državnih cestah v naseljih obravnaval tudi MedobÄinski inšpektorat ObÄine Jesenice, od leta 2009 pa je bilo teh kršitev že veÄ kot 4.000, kar ob podatku, da so do danes izmerili hitrost približno 100.000 voznikov, ni zanemarljivo.

Zagotovo je nekoliko bolj spodbuden trend zniževanja prekoraÄitev hitrosti vožnje na cestah v naseljih obÄin Gorje, Žirovnica, Jesenice in Kranjska Gora, ki ga ugotavlja medobÄinski inšpektorat. ÄŒe je v letu 2009 hitrost vožnje prekoraÄil vsak šesti udeleženec, ki je prevozil mesto meritve hitrosti, je hitrost vožnje v letu 2013 prekoraÄil šele vsak petdeseti udeleženec.
Kljub temu pa problemi v tem segmentu prometne varnosti še vedno ostajajo, saj nekateri vozniki hitrosti in naÄina vožnje kljub nevarnostim, ki jih povzroÄa hitra vožnja, še vedno ne prilagajajo svojim sposobnostim za vožnjo, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej, gostoti in drugim znaÄilnostim prometa, vremenskim razmeram ter znaÄilnostim vozila in tovora. Pozabljajo, da promet in cesta napak ne oprošÄata. Ne zavedajo se niti, da je dovolj zgolj trenutek nepazljivosti, ki jim lahko popolnoma spremeni življenje, in da je lahko usodna že najmanjša prekoraÄitev hitrosti.
Že Äe bi npr. povpreÄno hitrost v naseljih zmanjšali za samo 1 km/h, bi se število prometnih nesreÄ zmanjšalo za približno 4 odstotke. Znižanje povpreÄne hitrosti za 1 km/h zunaj naselja pa bi pomenilo zmanjšanje števila prometnih nesreÄ zaradi hitrosti za približno 2 odstotka. Na to, da je poÄasneje tudi zares varneje, pa kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov.
S Policijske uprave Kranj še sporoÄajo, da bodo jutri zaÄeli uporabljati aplikacijo Predlagaj prometno kontrolo, s katero se želijo še bolj približati ljudem ter njihove predloge, pobude in priÄakovanja v veÄji meri vkljuÄiti v svoje delo. »Na ta naÄin si želimo pridobiti veÄ informacij, na katerih odsekih se cestnoprometni predpisi kršijo do te mere, da se posamezniki poÄutijo ogrožene.« (D. N., foto: arhiv GTV)
