Leta 2020 in 2021 so na Gimnaziji Franceta Prešerna dobršen del namesto v
šolskih klopeh skupaj z dijaki preživeli za raÄunalniki. Na gimnaziji
so se, tudi zaradi neprecenljivih izkušenj pri delu z dijaki športniki,
hitro in zelo dobro znašli ter izpeljali pouk na daljavo po svojih
najboljšim moÄeh. Pa vendar so v tem Äasu iskali metode in pristope, ki
bi zadostili epidemiološkim zahtevam ter po drugi strani dijakom
omogoÄili, da so vendarle skupaj in sodelujejo v živo. Narava oz. pouk
na prostem se je, tudi zaradi prostorskih danosti, ponujal, kar sam od
sebe, zato so veliko pouka, predvsem biologije, res izvajali zunaj.
Temeljni izziv, ki ga naslavlja projekt, je zmanjšati pasivnost uÄencev
pri pouku, kampanjsko uÄenje in poslediÄno nepripravljenost na
samostojno življenje ter delo po konÄanem izobraževanju. V okviru
projekta so tako s pomoÄjo norveškega partnerja prenesli in v slovenski
kontekst postavili dobro prakso UTESKOLE – uÄenja na prostem.
Pomanjkljivosti formalnega izobraževanja bodo poskušali preseÄi z novimi
metodami pouÄevanja, vnosom prvin neformalnega uÄenja in povezovanjem
le-tega s formalnim izobraževanjem. Norveški partner bo pripravil
pregled »slabih praks« oz. lekcij, ki so se jih nauÄili v procesu
uvajanja in izvajanja koncepta UTESKOLE v njihov izobraževalni proces,
da se jim bodo v pilotnem projektu v Sloveniji lahko izognili. Na GFP in
OŠ FP bodo vzpostavili uÄilnico na prostem, kjer ne gre le za selitev
pouka v zunanji prostor, temveÄ gre za vzpostavitev celotnega koncepta
izkustvenega oz. eksperimentalnega uÄenja, ki med uÄenci spodbuja
samoiniciativnost, dviguje motivacijo, spodbuja sodelovanje v timu in
vešÄine komunikacije.
